Uložit vyhledávání
Tahač použité
6 448 inzerátů na tahač použité
Zobrazení 1 ze 308
Traktor: Silniční traktor
Silniční tahač, nezaměňovat se zemědělským traktorem, je vozidlo vybavené točnicí pro tažení návěsu. Patří do rodiny těžké váhy. Vozidlo sestávající z tahače a návěsu se nazývá „tahač-přívěs“. Když se s TRR jezdí sám, říká se, že je „sólo“.
Traktory se často používají pro dálkovou dopravu, protože mohou táhnout návěsy s velkou nosností, což je ekonomičtější. Některé traktory jsou speciálně navrženy pro přepravu nebezpečného zboží (ADR) nebo výjimečných konvojů při tažení polonosiče. Traktor může být vybaven pomocným jeřábem pro usnadnění nakládky a vykládky jeho nákladu na SREM.
TRR jsou vybaveny nápravami, které jim umožňují nést zatížení SREM. U traktoru s nápravami 4 × 2 nebo 4 × 4 je maximální povolená hmotnost (celková hmotnost vozidla nebo GVW) 19 tun. U traktoru 6 × 2, 6 × 4 nebo 6 × 6 činí celková hmotnost 26 tun. Nakonec u silničního tahače 8 × 4 (vzácnějšího) činí celková hmotnost vozidla 32 tun. Rychlost traktoru je omezena na 90 km / h. Traktory, nejčastěji vybavené přeplňovaným vznětovým motorem, někdy těží z pohonu všech kol.
Existují dva hlavní typy kabin pro traktory: kabiny vpřed a konvenční kabiny. Přední kabina nebo „plochý nos“, kde je motor umístěn pod kabinou, je v Evropě většinovou konfigurací. Může být sklopný nebo pevný. Konvenční nebo „dlouhá nosná“ kabina je běžnější v USA, kde jsou silnice větší a velikost kloubových vozidel méně regulovaná. Traktory s „kapotovou“ kabinou, jako je Freightliner nebo Scania Torpedo, nabízejí řidiči větší obytný prostor a pohodlí, což je na dlouhých cestách citelné.
První silniční tahač uvedl Renault na trh v roce 1923, poté byl v roce 1925 vybaven posilovačem brzd. Následně všechny hlavní značky postupně nabízely traktory.
Od roku 2000 vám společnost Evropa-Kamiony.cz nabízí použité inzeráty TRR od společností Renault Trucks, DAF Trucks, Scania, MAN AG, Volvo Trucks, Mercedes-Benz a Iveco. Prohlédněte si také naše použité SREM reklamy.